Kavram Karikatürü

Kapsam

Etkinliğin kapsamı aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir:

  • Etkinliğinin 1. Gününde açılış ve proje tanıtımının ardından yaratıcı drama eşliğinde öğretmen adaylarının tanışması sağlanacaktır. Daha sonra öğretmen adaylarına dijital yeterlilik konusunda eğitim verilecektir. Son olarak kavram, fen bilimlermlerinde kavram yanılgısı ve kavram karikatürleri ile ilgili oturumlar gerçekleştirilecektir.
  • Etkinliğin ikinci gününde iki boyutlu kavram karikatürü oluşturmak için akullanılan web 2.0 araçlarından StoryBoardThat ve Pixton tanıtılacaktır. Böte alan uzmanlarının yürüteceği bu oturumdan sonra öğrenciler alt odalara gönderielcek ve orada belirlenen kavam yanılgıları üzerine bu araçları kullanarak kavram karikatürleri geliştireceklerdir. Bu süreçte katılımcılara hem Böte alan uzmanları hem de Fen bilgisi alan uzmanları eşlik edeceklerdir. Hazırlanan kavram karikatürleri Padlet duvarında sergielnecek ve sun sonunda tüm gruba sunumlar yapılacaktır.
  • Etkinliğin üçüncü gününde ise animasyona dayalı kavram karikatürü hazırlamak için kullanılabilen CrazyTalk katılımcılara sunulacaktır. Böte alan uzmanlarının yürüteceği bu oturumdan sonra öğrenciler alt odalara gönderielcek ve orada belirlenen kavam yanılgıları üzerine bu araçları kullanarak kavram karikatürleri geliştireceklerdir. Bu süreçte katılımcılara hem Böte alan uzmanları hem de Fen bilgisi alan uzmanları eşlik edeceklerdir. Hazırlanan kavram karikatürleri Padlet duvarında sergielnecek ve sun sonunda tüm gruba sunumlar yapılacaktır. Etkinlik, değerlendirme kapanış programı ile sona erecektir. Hazırlanan tüm kavram karikatürleri tüm alan uzmanları tarafından oluşturulan rubrik ile değerlendirilecektir.

 

Etkinlik Süreci:

Etkinlik kapsamındaki ders içeriklerine ait detaylar programda sunulmuş olup çevrimiçi olarak planlanan etkinlik 4 temel aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama olarak açılış gününde  “Drama” etkinliğine ile yapılacak tanışma etkinlikleri olup etkinlik “Zoom” ortamında uygulanmaya müsait şekilde planlanacaktır. Tüm katılımcıların aynı ortamda bulunduğu toplu etkinlikler ve gruplar halinde gerçekleştirilecek etkinlikler için alt odalar (Breakout-Rooms) özellikleri kullanılacaktır. İkinci aşamada proje kapsamında belirlenen  web 2.0 araçları BÖTE alan uzmanlarınca tüm katılımcıların eş zamanlı olarak bulunduğu ortamda tanıtılacaktır. Bu aşamada BÖTE alan uzmanları ilgili araçlara yönelik ara yüzler, kullanım amacı ve örnek uygulamalar üzerinden tanıtım sağlayacaklardır. Üçüncü aşamada BÖTE alan uzmanları tarafından tanıtılan web 2.0 araçları kullanılarak, katılımcılar belirlenen kavram yanılgılarına yönelik kullanılabilecek kavram karikatürleri geliştirmeleri istenecektir. Bu aşamada katılımcılar Zoom platformunda dört alt odaya gönderilecektir. Her bir alt odaya iki fen bilgisi eğitimi, iki Böte  alan uzmanı  dahil olacaktır. Bu süreçte 4 alt oda içerisinde görev yapan toplam 4 uzman süreci yürütecektir. Dördüncü ve son aşamada ise üretilen içerikler ilgili alan uzmanlarınca değerlendirilecek ve katılımcılara dönütler vererek içeriklerin geliştirilmesi sağlanacaktır. Çevrimiçi eğitim ortamının yapısı ve işleyişi Şekil 1’de sunulmuştur.

Şekil 1. Eğitim Ortamının Yapısı ve İşleyişi

Menüyü Kapat